Ogólnopolskie Oazy III° 2014

obraz1 OGÓLNOPOLSKIE OAZY III STOPNIA - OŻK 2014

 ECCLESIA MATER – MATER ECCLESIAE

 

Gdyby Pan pozwolił mi jeszcze żyć i działać, jednego bym tylko pragnął,

 

abym mógł skuteczniej i owocniej ukazywać w pośrodku współczesnego świata

 

piękno i wielkość Tajemnicy Kościoła – sakramentu,

 

czyli znaku i narzędzia jedności wszystkich ludzi”.

 

Ks. F. Blachnicki, Testament

 

        Centralna Diakonia Oaz Rekolekcyjnych zaprasza uczestników II roku formacji deuterokatechumenalnej do udziału w ogólnopolskich (właściwie to już międzynarodowych) oazach III stopnia.

Oaza III stopnia według nowego programu ma być w systemie formacji deuterokatechumenalnej okresem mystagogii przeżywanym w formie rekolekcyjnej. W programie oazy wszystko musi zmierzać do tego, aby dać jak najpełniejsze przeżycie misterium Kościoła - wspólnoty.

Przeżycie to z kolei stanie się doświadczeniem fundamentalnym dla całej formacji animatorów i diakonii. Właściwym czasem przeżycia oazy III stopnia jest więc okres wakacji letnich następujących po Triduum Paschalnym z odnową chrztu w ramach II roku deuterokatechumenatu. (Ks. F. Blachnicki)

        Tym razem na papieskim szlaku dotrzemy do Częstochowy ( turnus 1) i Wrocławia (turnus IV- dodatkowy). Podczas rekolekcji spotkamy się z przedstawicielami różnych dzieł, ruchów i osobami różnych stanów, którzy odkryli swoje miejsce w Kościele i w świecie. Każdego dnia wiele czasu poświęcimy modlitwie, spotkaniom w grupach (kręgach). Małżeństwa podczas spotkań w kręgu realizują program: Droga do wspólnoty dla małżeństw.

INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

1. OGÓLNOPOLSKIE OAZY III STOPNIA odbędą się w dwóch turnusach:

I.   28.06-14.07. – Częstochowa

IV. 2-18.09. – Wrocław

 

UWAGA RODZINY! Od wielu lat w ogólnopolskich oazach III stopnia uczestniczy także Domowy Kościół. W tym roku rodziny zapraszamy w I turnusie do Częstochowy (dzieci: od 5 do 12 lat). Starsze dzieci zachęcamy do udziału w OND np. w oazach archidiecezji krakowskiej.

 

2, Uczestnicy: Do udziału w rekolekcjach zapraszamy młodzież, studentów, młodzież pracującą, dorosłych, rodziny, po formacji w ciągu roku i przeżyciu Triduum Paschalnego w formie rekolekcyjnej.

3. Opłata za udział w rekolekcjach:

ONŻ/OST/OD/OR III° – Częstochowa: młodzież, studenci - 860 zł; dorośli – 890 zł; dzieci 3-12 – 450 zł;
OST III° – Wrocław
: 860 zł – studenci; dorośli – 890 zł;

W kosztach rekolekcji są uwzględnione przejazdy podczas rekolekcji, bilety wstępu, przewodnicy.

4. ZGŁOSZENIA - do 25 V 2014r.

Bardzo prosimy, by w miarę możliwości dotrzymać terminu zgłoszeń ze względu na konieczność zarezerwowania noclegów.

Część opłaty w formie zadatku: (400 zł) wpłacamy do dnia 25 V 2014 r., na konto:

Stowarzyszenie „DIAKONIA Ruchu Światło-Życie” - DOR

Bank Spółdzielczy w Krościenku n. D.

nr konta: 91 8817 0000 2001 0020 3300 0102

z dokładnym zaznaczeniem tytułu wpłaty (kto, ONŻ III, miejsce, turnus).

5. Kontakt i numer konta

Centrum Światło-Życie
ul. Ks. F. Blachnickiego 2
34-450 Krościenko nad Dunajcem

tel. 660 447 475; (Grażyna Miąsik),

email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi.

 

Z błogosławionym Janem Pawłem II: JESTEM! PAMIĘTAM! CZUWAM!

Tegoroczne OAZY III STOPNIA pragniemy przeżywać jako szczególny czas wdzięczności za dar kanonizacji Jana Pawła II. Wdzięczną pamięcią chcemy wracać także do oaz rzymskich, z którymi spotykał się Ojciec Święty i wsłuchiwać się w to, co nam wówczas powiedział:

17 VIII 1979 - Jesteście przez dwa tygodnie razem, macie swój program. Ten program tutaj w Rzymie był nieco inny, aniżeli bywa w Polsce. W Polsce jest on związany z naszym polskim kontekstem, tutaj był związany z kontekstem rzymskim. Powiedzieliście mi o tym w niedzielę, że tak go przeprowadzacie, że wiążecie go z rzymskimi bazylikami, katakumbami i wedle tych różnych punktów odniesienia w dziejach Kościoła i chrześcijaństwa kształtujecie swój program rekolekcyjny.

Bez względu na to gdzie, bez względu na to według jakiego programu realizują się rekolekcje oazowe, zawsze kształtują one dwoistą wspólnotę: naszą wspólnotę z Chrystusem i naszą wspólnotę z bliźnimi. I otóż biorąc to pod uwagę, myślę, tak: dzień wspólnoty to jest dzień, w którym mamy sobie osobiście i wspólnotowo uświadomić, na ile ta dwoista wspólnota każdego z nas i wszystkich razem dojrzała w ciągu tych rekolekcji. Na ile ukształtowała się w każdym z nas i we wszystkich razem głębsza jedność z Chrystusem, głębsza, dojrzalsza; a równocześnie na ile ta jedność z Chrystusem wyraża się naszą wzajemną jednością, Ponieważ jedność kształtuje się zawsze przez miłość, na ile przez rekolekcje dojrzała nasza miłość do Chrystusa, czyli miłość Chrystusa w nas i na ile ta miłość Chrystusa w nas dojrzała w stosunku do bliźnich, do członków tej samej wspólnoty, z którymi razem przeżywaliśmy oazę, i do innych ludzi, którzy także w program tej oazy weszli i których Opatrzność w program tej oazy wprowadziła. Tak rozumiem dzień wspólnoty. Jest to dzień rachunku, można by powiedzieć rachunku sumienia z dojrzałości, jaką osiągnęliśmy. Jest to równocześnie dzień podziękowania za tę dojrzałość, którą osiągnęliśmy w Chrystusie i przez Chrystusa pomiędzy sobą. (…)

Tę jedność, którą nawiązaliście w czasie oazy z Chrystusem i pomiędzy sobą, dzisiaj rozszerzacie. Na pewno jest to jakaś cząstka wielkiej jedności wszystkich wspólnot oazowych na ziemi polskiej, poza Polską, jest to jakaś cząstka wielkiej jedności Kościoła. Dlatego też dobrze się dzieje, że ten dzień wspólnoty przeżywamy nie tylko sami, że mamy gości i to jak widać gości z różnych stron, i takich, którzy rozumieją nasz język, bo są naszymi sąsiadami, i takich, do których będę musiał powiedzieć kilka słów w innym języku, i takich, którzy nawet bez tego środka porozumienia rozumieją się z nami, bo tę jedność z nami kształtuje Chrystus w Duchu Świętym. To jest tajemnica Kościoła. Jesteśmy, tutaj zgromadzeni, jakimś jego fragmentem, a zarazem jakimś jego pełnym obrazem i za tę jedność szczególnie trzeba nam dziękować i do tej jedności trzeba nam po zakończeniu oazy na nowo i wciąż wytrwale i pokornie dążyć. (…)

Zawsze wspólnota oazowa jest związana z obecnością Niepokalanej. I tutaj także tę obecność wyczuwamy, chociażby w tym watykańskim ogrodzie w Castel Gandolfo, gdzie jest Jej posąg. Ale bardziej niż przez posąg wyczuwamy obecność Matki Bożej przez dobroć, przez pokorę, przez czystość, przez piękno życia, przez to wszystko, co w Niej stanowi szczególną syntezę, a co przez pracę nad sobą, przez program życia oazowego, przez program rekolekcji w nas też jakoś pełniej się zarysowało.(...)


Ks. F. Blachnicki, Godziny Taboru. Carlsberg-Lublin 1989, s. 145-146. Por. także: Domowy Kościół (1979) nr 21, listopad, s. 25.

 

   
© CDOR